Vorming nieuwe coalitie

schudden-handenmaandag 16 maart 2015 11:06

“De onderhandelingen die de VVD momenteel voert om te komen tot een nieuwe coalitie en een nieuw college verlopen in goede sfeer en harmonie.” Dat zegt VVD-fractievoorzitter Suzanne Oortman Gerlings nadat zij begin van afgelopen week de opdracht kreeg tot het vormen van een nieuwe meerderheid in de raad.

De gesprekken gaan tussen VVD, D66, CDA en ChristenUnie-SGP. Partijen zijn doordrongen van de noodzaak te komen tot een team dat heel praktisch kijkt naar het perspectief voor Baarn. Daarbij wordt gekeken naar wat nodig is voor Baarn om dat vervolgens voortvarend aan te pakken. Alles in het belang van inwoners en ondernemers.

“Waar het om gaat is dat we een team vormen waarbij respect voor elkaar, daadkracht en bestuurskracht de basis vormen,” aldus Suzanne Oortman Gerlings.

Op dit moment wordt het raamwerk voor een nieuw coalitie akkoord samengesteld, later volgt de verdeling van de portefeuilles. Pas in een later stadium volgt de invulling met de wethouders. “En ook daarvoor geldt dat bij de samenstelling van dit college wordt gekeken naar de chemie tussen deze mensen waarbij politieke ervaring in het openbaar bestuur een must is. Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we binnenkort koersvast vooruit, samen voor Baarn.”

Archief > 2015 > maart